realmente, estos cazas ya dieron todo de sí, están pidiendo a gritos el reemplazo. el Mig-21 es noble pero ya pasó su cuarto de hora hace mucho mucho tiempo.
Interestingly, the notion of the MiG-21 being a ‘flying coffin’ doesn’t hold water.
Surprisingly, after doing a thorough statistical analysis of the IAF’s history, the MiG-21 turns out to be the safest machine in its inventory. In fact, if one looks at the attrition rates of the IAF aircraft since the 1960s, the MiG-21 comes at the bottom.
It turns out that since the aircraft were procured far larger numbers (872) than others, the crash rate also seemed very high. The excessive media coverage of the crashes brought more spotlight on the vintage aircraft, developing a damaging narrative about its safety and combat capabilities.
As per the data compiled by Airpowerasia.com, if one calculates the percentage of the yearly loss of the IAF aircraft, the MiG-21 comes at the bottom with just a .55 percent peacetime attrition rate in 58 years, with other aircraft being far above on the queue.
Para los que se resisten a usar el lenguaje de la Pérfida:
El MiG-21 es el avión más seguro de la historia de la IAF. La razón de que siempre lo veamos en titulares es por la gran cantidad de ejemplares utilizados. Llamativamente, el modelo más pelogroso fue el Ouragan francés, del que India utilizó 113 ejemplares.
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realmente, estos cazas ya dieron todo de sí, están pidiendo a gritos el reemplazo.
ResponderEliminarel Mig-21 es noble pero ya pasó su cuarto de hora hace mucho mucho tiempo.
https://eurasiantimes.com/why-india-simply-refuses-to-retire-its-soviet-era-mig-21-fighter-jets/
EliminarInterestingly, the notion of the MiG-21 being a ‘flying coffin’ doesn’t hold water.
EliminarSurprisingly, after doing a thorough statistical analysis of the IAF’s history, the MiG-21 turns out to be the safest machine in its inventory. In fact, if one looks at the attrition rates of the IAF aircraft since the 1960s, the MiG-21 comes at the bottom.
It turns out that since the aircraft were procured far larger numbers (872) than others, the crash rate also seemed very high. The excessive media coverage of the crashes brought more spotlight on the vintage aircraft, developing a damaging narrative about its safety and combat capabilities.
As per the data compiled by Airpowerasia.com, if one calculates the percentage of the yearly loss of the IAF aircraft, the MiG-21 comes at the bottom with just a .55 percent peacetime attrition rate in 58 years, with other aircraft being far above on the queue.
Para los que se resisten a usar el lenguaje de la Pérfida:
EliminarEl MiG-21 es el avión más seguro de la historia de la IAF. La razón de que siempre lo veamos en titulares es por la gran cantidad de ejemplares utilizados. Llamativamente, el modelo más pelogroso fue el Ouragan francés, del que India utilizó 113 ejemplares.